Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-08T20:35:21+02:00
Zapada este importanta pentru ca:
-asigura o temperatura constanta;
-apara vietuitoarele si plantele de inghet;
-cu cat este mai multa zapada pe campuri iarna, cu atat primavara va patrunde mai multa apa in sol la radacinile plantelor;
-ea e ca si o plapuma, apara plantele de inghet si le ajuta sa creasca. 
2014-03-08T20:38:37+02:00
Intr-adevar, afara gerul se ascute, iar acest lucru nu este pe placul nimanui. In schimb, avem motive sa ne bucuram de stratul de zapada asternut, care a dat nastere unui peisaj mirific si care va juca un rol important in renasterea de mai tarziu a naturii. Chiar daca pare contradictoriu, zapada este tocmai lucrul de care au nevoie gradinile in timpul iernii.Un strat cu gosimea de 25 cm de zapada este echivalentul unui strat de circa 2,5 cm de apa. Printre cristalele de gheata exista foarte mult aer, din acest motiv, zapada este un bun izolant in conditii de frig extrem, ocrotind semintele si plantele pana primavara. Atunci, "patura" de apa inghetata ce a luat forma pamantului, se topeste udand solul si alimentand izvoarele.Fara invelisul protector de zapada, apa inmagazinata de celulele plantelor este predispusa la inghet, fapt care duce la o deteriorare definitiva a formatiunilor vegetale. La fel de bine, omatul constituie o opreliste pentru rozatoarele care produc stricaciuni in gradina, cum ar fi iepurii. Mai multe pasari profita de proprietatea zapezii de termoizolant pentru a se ocroti de frig noapte cand dorm, ori cand se odihnesc in timpul zilei.Atentie insa in urmatoarea situatie: Uneori, plantele vesnic verzi si rasinoasele sufera pagube insemnate din cauza zapezii ce se depune pe coroanele lor. Inlaturarea zapezii cand este inca afanata este o lucrare de intretinere de mare importanta si orice intarziere poate produce pagube majore. 
1 3 1