Răspunsuri

2014-11-13T11:28:16+02:00
Sunt zone climatice cu patru anotimpuri si in zonele muntoase exista zone muntoase particulare
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-13T11:30:52+02:00
Zonele principale climatice ale europei sunt:
CLIMATUL MEDITERANEAN Tarile din Europa sudica: sudul Spaniei, sudul Portugaliei, sudul Frantei, Italia, Bulgaria, Cipru, Malta. Acest climat este caracterizat prin veri calde si secetoase, ierni blande si ploioase. Temperatura medie anuala 14-18 grade/ 15-17 grade celsius. Precipitatii medii anuale 600-900 mm pe an. Vanturi: austrul, bora, mistralul, sirocco ( sudul Italiei).CLIMAT TEMPERAT-OCEANIC Din nordul Portugaliei pana in Norvegia (cu larga deschidere la ocean). Precipitatii medii anuale peste 1000 mm pe an (ajung la 2000-3000). Temperaturile medii anuale scad de la 14 grade in sud la 7 grade in nord. Vanturile de vest. Influente oceanice. CLIMAT TEMPERAT-CONTINENTAL In interiorul continentului. Scad influentele oceanice. Incepe din estul Romaniei si Poloniei pana la muntii Ural. Temperaturi medii anuale 8-10 grade celsius. Precipitatii medii anuale mai mici de 500 mm pe an. Vanturi: crivatul. Amplitudinea termica are valoare mai mare decat climatul temperat oceanic. CLIMATUL TEMPERAT DE TRANZITIE Trecerea de la climatul oceanic in vest la cel continental excesiv. De la estul Frantei pana la Polonia si Romania. Influenta oceanica si continental excesiva. Temperaturi medii anuale 9-11 grade celsius. Pecipitatii 900-500 mm/ an ( scad de la vest la est). Vanturi: vanturile de vest si crivatul. CLIMAT SUBPOLAR La nord de cercul polar de nord. Nordul peninsulei Scandinave, nordul Rusiei si Islandei. Temperaturi medii anuale 0-5 grade celsius. Precipitatii 500-700 mm /an. Vanturile polare. 
1 5 1