Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-12T20:34:11+02:00
La inceputul erei noastre, Imperiul Roman, in expansiunea sa, s-a apropiat tot mai mult de Dunare, geto-dacii neavand alta solutie decat sa mentina relatii cu acesta, fie cordiale, fie ostile, sa asimileze elemente ale civilizatiei romane si de tehnica militara. Acestia vor tine piept romanilor din punct de vedere politic si militar vreme de aproape un secol, pana in vremea imparatului roman Traian. In anul 106 e.n., dupa lungi si teribile razboaie, acesta reuseste sa infranga rezistenta eroica a dacilor, al caror rege, Decebal, intrat in legenda pentru curajul sau, a preferat sa-si ia viata decat sa devina prizonierul romanilor. Generatiile ce aveau sa urmeze au pastrat in constiinta lor, ca pe o fapta glorioasa, rezistenta si infrangerea Daciei conduse de Decebal. Monumentele care dainuie - Columna lui Traian, aflata la Roma, si Tropaeum Trajani de la Adamclisi, Dobrogea - stau marturie, prin scenele pe care le reprezinta, a curajului aratat de daci in apararea tinutului lor si a muntilor lor ca o pavaza si plini de bogatii.Cu toate suferintele indurate, includerea Daciei in Imperiul Roman a avut si partile ei bune: prin stradania localnicilor si a colonistilor romani, prin spiritul lor intreprinzator, Dacia atinge un inalt grad de dezvoltare materiala si spirituala, si are loc un important proces de romanizare, cu amprente durabile, ce pot fi regasite pana astazi in limba latina a poporului roman, in numele sau in constiinta si cultura. In etnogeneza poporului roman elementul etnic primordial este cel geto-dacic, peste care se suprapune elementul etnic roman.
4 3 4
2014-11-12T22:28:49+02:00
Stramosii Dacilor erau Tracii.Regele Daciei a fost Decebal.Dacii erau atacati de barbari pentru recolta si animale,mai ales de aur.Ei au fost stramosii nostri,iar capitala daciei a fost Sarmisegetuza.Si Dacia a fost cucerita de Traian dupa ce l-a omorat pe Decebal si s-a format Romania
3 5 3