Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-12T19:40:20+02:00
A fost don al tarilor romane,s-a nascut 27 feb 1711 la constantinopol,a decedat la iasi 23 nov 1769,a fost fiul lui nicolae mavrocordat
1769 in timpul ultimei domnii pe cand rusia era in razboi cu poarta otomana el cade prizonier si este ucis de un soldat rus,este inmormantat cu onoruri cuvenite unui domnitor
1 5 1
2014-11-12T20:15:29+02:00
Dintre domnii fanarioţi, promotori ai politicii Porţii în principatele române, iese din comun figura lui Constantin Mavorocordat, care a lăsat o amprentă pozitivă în evoluţia societăţii din Moldova şi Muntenia (Valahia). Acest domn era nepotul lui Alexandru Mavrocordat Exaporitul, mare dragoman al Porţii şi om de cultură şi fiul lui Nicolae Mavrocordat – primul domn fanariot, promotor al unei politici de reforme şi susţinător al învăţământului în principate, care întocmise pentru fiul său Constantin un adevărat program, îndemnîndu-l spre o guvernare luminată
Sper ca te-am ajutat
1 5 1