Definitiile la
1 derivarea
2 prefixul
3 sufixul
4 redacina
5 cuv.derivat
6 cuv. parasintetic
7 serie.derivativa
8 familie lezicala
9 camp lex.
10 compunerea
11 tipuri de compunere
12 conversiunea
13 lexicul
14 voc.fundamental
15 masa voc.
16 regionalisme
17 neologisme
18 termeni tehnici si de specialitate
19 arhaisme

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-12T19:13:27+02:00
1. Derivarea este procedeul prin care se adaugă rădăcinii sufixe și prefixe. 2 . Prefixul este grupul de sunete așezat înaintea rădăcinii pt.formare cuvintelor noi. 3. Sufixul este grupul de sunete așezat după rădăcină pt.formarea cuvintelor noi. 4. Rădăcina reprezintă baza unui cuvânt. 5.Cuvântul derivat este cuvântul format din rădăcină și sufix sau rădăcină și prefix. 6. Nu știi , scuze. 7. Nu am învatat , si nu vreau să copii de pe net. 8. Familia lexicală reprezintă adăugarea de sufixe sau prefixe pt.formarea cuvintelor noi. 9.Câmpul lexical prezintă toate cuvintele legate despre cuvântul principal ( ex : iarnă - zãpadă , gheață , sanie , ninsoare etc. ) 10 . Compunerea reprezintă mijlocul de îmbogățire a vocabularului prin care se formează cuv.noi unind termeni diferiți. 11. Suboordonare , alăturare și abreviere 12. Conversiunea este mijlocul de îmbogțire a vocabularului prin care o parte de vorbire se transformă în altă parte de vorbire. 13. Lexicul prezintă totalitatea cuvintelor unei limbi , cele utilizate în prezent cat și cele care nu mai sunt folosite. 14. Cuprinde cuvintele cunoscute de toți vorbitorii limbi. 15. Conține restul cuvintelor . 16 . Sunt cuvintele folosite într-o anumitã regiune geogeafică. 17. Cuvintele noi . 18 . Nu am învatat , si nu vreau să copii de pe internet . Scuze. 19. Cuvintele vechi , iesite din uz .
3 3 3
  • Utilizator Brainly
2014-11-12T19:33:33+02:00
Derivarea este un mijloc intern de imbogatire a vocabularului si care este reprezentat de sufixe si prefixe.
Prefixul este afixul care se pune inaintea radacinii unui cuvant,ajutand la formarea altor cuvinte.
Sufixul este afixul care se pune dupa radacina unui cuvant, acesta ajutand la formarea altor cuvinte.
Radacina este forma de baza a unui cuvant.
Cuvantul derivat este un cuvant obtinut prin derivare cu sufix/prefix.
Cuvantul parasintetic este un cuvant derivat si cu sufix,si cu prefix.
Seria derivata reprezinta o serie de cuvinte derivate care au aceeasi radacina.
Familia lexicala reprezinta totalitatea cuvintelor formate cu aceeasi radacina.
Campul lexical reprezinta totalitatea cuvintelor care se afla in aceeasi sfera.
Compunerea este un mijloc intern de imbogatire a vocabularului care consta in alaturarea a doua cuvinte de baza.
Tipuri de compunere:
a.sudare
b.alaturare cu cratima
c.alaturare fara cratima
d.alaturare cu blanc
e.abreviere
Conversiunea este un mijloc de imbogatire a vocabularului care consta in schimbarea valorii morfologice.
Lexicul unei limbi reprezinta totalitatea cuvintelor din acea limba.
Vocabularul fundamental reprezinta cuvintele folosite cel mai des.
Masa vocabularului reprezinta termenii folositi mai rar , adica "restul vocabularului".
Neologismele sunt cuvintele dintr-o limba care au aparut prin imprumutarea din alta limba.
Arhaismele sunt cuvintele invechite, care nu mai sunt folosite in ziua de azi intr-o limba.