Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-12T17:45:02+02:00
Mijloc intern de imbogatire a vocabularului prin care se obtin cuvinte noi, prin alaturarea sau scrierea unita a unor termeni. Termenii din care se formeaza un cuvant compus isi pierd sensul pe care l-au avut initial.
Tipuri de compunere: 
1) PRIN subordonare atributiva: botgros
subordonare completiva: binecuvantat
subordonarea numerelor: doisprezece
2) PRIN parataxa(alaturare) : fiecare.
3)PRIN ABREVIERE: CFR, TAROM, PLAFAR,ROMARTA
1 5 1
2014-11-12T18:11:33+02:00
Acțiunea de a (se) compune și rezultatul ei; alcătuire, îmbinare. 2. (Concr.) Bucată literară sau muzicală; compoziție. 3. (Concr.) Lucrare școlară pe o temă dată; compoziție (5). 4. (Lingv.) Sistem de formare a cuvintelor prin alipirea mai multor cuvinte având drept rezultat un cuvânt nou.