Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-12T14:39:06+02:00
Masa de zahar este defapt md si ms=60+6=66
 \frac{c}{100}= \frac{md}{ms}   si inlocuim
 \frac{10}{100}= \frac{md}{66}   md= \frac{10*66}{100}  se simplifica un zero si ramane  \frac{1*66}{10} =6,6
daca nu crezi incearca acum sa calculezi ce parte de masa va avea zaharul in 60+6 grame de solutie obtinuta de tine
Ce am gresit?
nu ai luat in consideratie ca la adaugare de solut se mareste masa solutiei...
Multumesc din suflet!
imi pare rau sa o spun dar metoda ta de corectare este buna dar nu destul de... as spune ca este acceptabila doar :)
2014-11-12T14:51:26+02:00
Ai uitat ca cu adaugarea solutuli creste masa solutiei, apa reprezinta doar solventul,...deci uite cum se face...stim ca w=m(s.d.)*100%/m(solutie)
adica w=m(zahar)*100%/(m(zahar)+m(solvent=apa)) adica w/100=x/(x+60) unde x este masa de zahar.... acum calculezi x si e simplu ;)
trebuie sa obtii sol de 10%, deci 0,1=x/(x+60) adica x=0,1(x+60) rezulta ca x-0,1x=0,1*60 deci 0,9x=6, adica x va fi 6/0,9=6,667g

Raspuns: m(zahar)=6,667g

Bafta!! ;)

daca nu ma crezi scrie ambele rezolvari si intreaba profa, si vei intelege ;) bafta
ai dreptate, am luat-o pe partea de matematica si mi-a dat rezultatul tau, imi pare rau ca nu ti-am dat ,, cel mai bun raspuns''
acum am vazut ca si noooname si-a modificat raspunsul :))
nui nici o problema just keep calm and love chemistry ;)..., nu-mi pasa de puncte fii pe pace....sunt aici sa ajut... ma relaxez, acum sunt cercetator stiintific, dar am fost si profesor de chimie la scoala... bafta tie !!
Multumesc mult!!! In mod normal mami e chimista mea :))) dar azi e plecata din oras.... mersi inca o data!