Ce sentimente exprima poezia Grai valah de vasile voiculescu?
Grai valah

Grai tamâiat, cătuie de petale,
Gândul mi-a ciobănit pe plaiurile tale.

Umblă singur pe munţi de sare,
Vânt bătrân cu miere-n spinare.

Serpi de răcoare verde-n pârâie,
Cărări de bucium lung te stretaie.

Granguri de aur boabele-ţi ciugul',
Seşul ţi-l ară dorul cu plugul.

Calc des cu sufletul arsu-ţi coclaur,
Din fund oftează srămoşii de aur.

De piscul tău, unde se-mbină
Pale de nori cu limbi de lumină,

Buzele-mi razăm fremătătoare,
Slavit pristol de piatră şi floare.

2

Răspunsuri

2014-11-11T19:20:43+02:00
Poezia este o oda inchinata limbiii romane, frumusetii ei , fata de care poetul isi exprima intreaga dragoste si admiratie , impinse pana la veneratie.Oda este o specie a poeziei lirice in care autorul preamareste limba , pop sau o pers. , un eveniment, un moment istoric etc. .
6 3 6
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-11T19:21:50+02:00
Poezia exprima sentrimente de dor melancolie,de iubire nestinsa,nostalgie.
6 3 6