Răspunsuri

2014-11-11T18:23:08+02:00
I.PROCESUL TERMIC este trecerea unui sistem dintr-o stare termica in alta stare termica.Marimea ce masoara procesul termic se numeste caldura si se noteaza cu Q.
<Q>SI=J.
Coeficienti calorici sunt factorii de care depinde caldura.
Acestia sunt
-a)caldura specifica
-b)capacitatea calorica

a)Caldura specifica reprezinta cantitatea de caldura necesara unitatii de masa(kg.)dintr-un corp pentru a-si 
modifica temperatura cu un grad.Caldura specifica se noteaza cu c.
c=Q/m T <c>SI=J/kgc

Caldura specifica este
-sub presiune constanta-Cp
-sub volum constant-Cv 
capa=4185J/kgK

b)Capacitatea calorica reprezinta caldura necesara 
unui corp pentru a-si modifica temperatura cu un grad si
se noteaza cu C.
C=Q/ T <C>SI=J/K sauJ/C

Capacitatea calorica este o constanta care o gasim in tabele sau o calculam.Atat caldura specifica cat si capacitatea calorica sunt constante ce depind de natura materialului. 

II.PROPAGAREA CALDURII
Caldura se propaga prin

a)Conductie,adica propagarea caldurii din aproape in aproape,din molecula in molecula fara transport de substanta.Conductia este caracteristica corpurilor solide.

Termoconductoarele sunt corpurile ce permit propagarea caldurii prin conductie(metalele).Termoizolatoarele sunt corpurile ce nu permit propagarea caldurin prin conductie(vidul,apa,aerul).

b)Convectie ,adica propagarea caldurii prin curenti ,care pot fi ascendenti si descendenti.

c)Radiatie termica, adica propagarea caldurii prin raze.
Prin radiatie se intelege propagarea calduri prin raze.
Radiatia termica se poate propaga prin vid. 
Corpurile care nu permit propagarea calduri se numesc 
termoizolante.

Un sistem format din mai multi pereti termoizolanti
se numesc sistem adiabatic.Un sistem izolant adiabatic nu interactioneaza cu mediul inconjurator.Cel mai cunoscut sistem adiabatic se numeste termos,dar in laborator se foloseste calorimetrul.

III.CALORIMETRIA se ocupa cu masurarea cantitatilor de caldura si a caldurilor specifice.
La baza calorimetriei stau principiile
a)principiul echilibrului termic 
b)principiul schimbului de caldura 
c)principiul transformarilor inverse
a)Principiul echilibrului termic
Doua corpuri cu temperaturi diferite ,daca sunt puse in contact intre ele are loc un transfer de caldura pana se stabileste echilibrul termic (pana la aceeasi temperatura).


b) Cantitatea de caldura cedata este egala cu cantitatea de caldura primita,daca ele se afla intr-o incinta adiabatic
(nu schimba caldura cu mediul inconjurator ).

c)Principiul tranformarilor inverse
Cantitatea de caldura pe care o cedeaza un corp la trecerea din starea A in starea B este egala cu cea pe care o primeste cand revine din starea B in starea A.

Aparatul utilizat pentru efectuarea masuratorilor de cantitati de caldura si de caldura specialese numeste calorimetru.Calorimetru este un vas metalic sau din sticla.Ecuatia caloricaeste Q=Q1+Q2
Caldura specifica a unui corp este
c=(m1c1+m2c2)(T-T1)/m(T2-T)

Cantitatea de caldura
Cantitatea de caldura este energia transmisa sau primita de un corp in timpul schimbului de caldura , care este egala cu variatiaenergiei interne( variatia energiei mecanice a particulelor in miscare dezordonata)

Energia interna este suma tuturor energiilor cinetice si potentiale,care caracterizeaza particulele componente
ale unui corp.

Schimbul de caldura este procesul de variatie al energiei interne care are loc fara a se efectua un lucru mecanic.Cantitatea de caldura cedata /primita de un corp poate fi folosita pentru 
-riducarea temperaturi corpului
-trecerea corpului dintr-o stare de agregare in alta 
-efectuarea unui lucru mecanic de caldura 

Caldura sensibila este cantitatea de caldura folosita pentru a ridica temperatura corpului.Caldura latenta este cantitatea de caldura folosita pentru a schimba starea deagregare a unui corp.

Din experimente se constata ca:
-in intrervale egale de timp temperatura variaza cu acelasi numar grade.
Cantitatea de caldura este direct proportionala cu variatia temperaturi corpului.
Q~ T 
-daca se schimba masa corpului si se repeta experimenul seconstata ca in acelasi interval de timp cantitatea de caldura variaza proportional cu masa.
Q~m
-daca masele corpurilor de natura diferita raman aceleasi se constata ca in acelasi interval de timp variatia temperaturi difera la diferite substante.
Formula cantitati de caldura Q=mc T

In S.I. cantitatea de caldura se masoara in unitati de energie,deci Joule(J). 
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-11T18:24:57+02:00
Căldura latentă este o expresie care se referă la cantitatea de energie eliberată sau absorbită de către o substanță chimică în timpul unei transformări de fază fără schimbare de temperatură, cum ar fi topirea zăpezii sau fierberea apei. Unitatea de masura este Joule/Kilogram. Adica J asupra lui Kg.
Succes sper ca ti-am fost de ajutor! ;)