Răspunsuri

2014-11-11T17:27:45+02:00
Limba română are numeroși diftongi și triftongi. Pentru transcrierile fonetice de mai jos vezi și Alfabetul Fonetic Internațional.Diftongii descendenți din limba română se formează dintr-o vocală urmată de una dintre semivocalele /ĭ/ și /ŭ/. Toate combinațiile sunt posibile, în afară de diftongul /uŭ/:/aĭ/ ca în mai/aŭ/ ca în dau/eĭ/ ca în lei/eŭ/ ca în leu/iĭ/ ca în mii (același sunet ca vocală și semivocală)/iŭ/ ca în fiu/oĭ/ ca în goi/oŭ/ ca în nou/uĭ/ ca în pui/əĭ/ ca în răi/əŭ/ ca în rău/âĭ/ ca în câine/âŭ/ ca în râuDiftongii ascendenți din limba română se formează dintr-una din semivocalele /ĕ/, /ĭ/, /ŏ/ și /ŭ/, urmată de o vocală:/ĕa/ ca în stea/ĕo/ ca în vreo/ĭa/ ca în piatră/ĭe/ ca în fier/ĭo/ ca în miorlăi/ĭu/ ca în iubit/ŏa/ ca în oameni/ŭa/ ca în ziua/ŭə/ ca în douăÎn cuvinte împrumutate din alte limbi pot să apară și alți diftongi.

3 3 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-11T17:30:09+02:00
Iarna= Ia-diftong
viata=ia-diftong
stilou=ou-diftong
doi=oi-diftong
etc....
5 4 5