Răspunsuri

2014-11-11T17:01:09+02:00
Scrie pe net si gasesti rezumatele la capitole si le transcrii :* Sper ca te am ajutat
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-11T17:04:31+02:00

In capitolul doisprezece, Persida are taria de a-l refuza pe Codreanu si de ase decide sentimental in favoarea lui Natl. Timp de aproape doi ani cei doi se intalnesc pe furis, cu momente de atractie neinfranata, dar si de oscilari si chiar de respingeri, pasionalitatea tiranizand firea omeneasca cu manifestarile ei imprevizibile, fapt recunoscut de Persida insasi.

In capitolul treisprezece, aflam ca Hubar se inchide din ce in ce mai mult in sufletul si in casa lui. Natl dupa trei saptamani de calatorie, ii trimite o scrisoare mamei lui, in care o anunta ca a ajuns cu bine la Buda, la varul ei, dar nu a pomenit nimic de tatal sau. Pe Persida au vrut sa o marite cu Bradeanu, dar aceasta iar s-a dus la manastire. Hubar, suparat ca Mara nu mai vrea sa faca afaceri cu el, doreste sa se razbune pe aceasta. Natl se intoarce din calatorie si urmeaza sa isi faca taietura de maestru. Astfel, se va stabili ziua taieturii, in urma unei intruniri in care s-a citit cartea de calatorie, de Sf. Ilie. Apoi, Natl s-a dus la biserica din Radna, sa o vada pe Persida, dar din nefericire cei doi au atras atentia.

In capitolul paisprezece, ne este prezentata povestea Reghinei, o femeie care a ratacit prin paduri si ajunsa la manastire a fost primita cu bratele deschise. Insa, cand l-a nascut pe Bandi, a paralizat, iar cand acesta a implinit opt ani, a murit. Persida l-a intalnit si l-a luat la ea acasa. Toata lumea si-a facut o parere proasta despre Natl, deoarece si-a batut propriul tata. Persida insa nu credea acest lucru, asa ca i-a dat intalnire in dosul Sarariei. Acolo, Natl i-a explicat Persidei ce s-a intamplat, iar aceasta l-a certat.

In capitolul cincisprezece, Marta doreste ca Trica sa ii devina ginere. Natl nu mai pleaca, dar tot nu se impaca cu tatal sau, desi maica Aegidia si preotul au incercat. Apoi, Trica il urmareste pe Natl, sa vada unde se intalneste cu sora sa, si il ia la bataie, dar Persida reuseste sa ii desparta. Intr-un final cei doi tineri, Persida si Trica, hotarasc sa fuga de acasa, fiind ajutati de Trica.

In capitolul saisprezece, Persida era foarte fericita, deoarece era maritata cu Natl. Cei doi isi inchiriasera o casa si in fiecare zi, ei vizitau Viena, locul in care fugisera. Dupa ce totul mergea bine, relatia lor, a inceput sa se raceasca asa ca Natl i-a propus Persidei sa se intoarca acasa.

In capitolul saptesprezece, cei doi, se intorc acasa unde isi deschid un birt in Sararie, in care Persida era carciumareasa si facea toate treburile, in timp ce Natl nu o ajuta deloc, ci din contra, incepuse sa o bata, pana cand ea nu a mai suportat si a plecat de acasa.