Răspunsuri

2014-01-09T19:20:36+02:00
Numaratorul(nr de sus)il imparti la numitor(nr de jos....de sub linia de fractie)...succes

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-09T19:21:19+02:00
Se face in felul urmator:dam ca ex. 3/4:5/2, nu trebuie sa aducem acelasi numitor
deoarece vom face inmultire iar la inmultire inmultim si numitorii si numaratorii, dar impartitorul se inverseaza adica in loc de 5/2 e 2/5=>3/4x2/5=6/20(x-ori).
putem simplifica in cruce in schimb sa facem nu stiu cate simplificari ca fractia sa fie ireductibila,adica:primul numarator cu al doilea numitor(daca se simplifica,daca nu ii inmultim)si primul numitor cu al doilea numarator(daca se simplifica,daca nu ii inmultim)in cazul nostru 4 cu 2 se simplifica cu 2 deci=>3/10(fractia fiind ireductibila)
Sper sa intelegi =)
19 4 19