Maine avem test la romana,la gramatica,si nu prea le am cu capitolul "Verbul-nucleu comunicarii"Puteti sa-mi explicati modurile personale,nepersonale,indicative,conjuctive,conditional optative si cele imperative?
Am nevoie si la modurile impersonale (modul infinitiv,gerunziu,participiu si supin)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-06T17:58:06+02:00
Pai sa luam verbul "a canta"
∞Moduri personale -actiunea este facuta de o persoana
MOD INDICATIV: -timp prezent: eu cant
-timp perfect compus:am cantat
-timp perfect simplu: eu cantai
-timp mmcp : eu cantasem
-timp imperfect: eu cantam
-timp viitor: eu voi canta
MOD CONJUCTIV(posibilitatea unei actiuni) : eu sa cant
MOD COND. OPT.(exprima o dorinta) : eu as canta
MOD IMPERATIV (exprima o porunca) : canta !
∞MOduri nepersonale- actiunea nu este facuta de o persoana
MOD INFINITIV(forma din dictionar) : a canta 
MOD GERUNZIU : cantand
MOD PARTICIPIU: cantat
MOD SUPIN : de cantat, pentru cantat
Sper ca te-am ajutat :)
2 5 2
2014-03-06T18:07:31+02:00
personale (ce isi schimba forma)
indicativ le recunosti ca sunt cele care le folosim de  obicei si indicativ este la toate timpurile .eu merg in parc.
cojunctiv il recunosti foarte simplu dupa sa  care sta mereu in fata lui
sa invat
conditonal optativ il recunosti dupa as din naintea lui
as scrie
imperativ il recunosti ca mereu se foloseste la o porunca, urare etc. 
tu ! pune masa.
nepersonale(ce nu-si schimba forma )
infinitiv e la forma din  dictionar
a scrie, a merge
gerunziu cand este in desfasurare si are mereu la sfarsit and si ind
mancand, vorbind
participiu cand arata obiectul posesiv
luminata ,luminat ,luminate , luminati
supinnul il recunosti dupa formele din nainte:
pentru mestecat si mai sunt :de,dupa,de la.
1 5 1