Buna! Cine poate sa imi explice si mie cum stiu care sunt propozitiile principale si care sunt cele secundare , raportul de coordonare si de subordonare, elementul regent . NU prea am inteles la scoala ...

2

Răspunsuri

2014-11-11T15:25:56+02:00
Propozitiile principale sun cele cu inteles de sine statator adica sa aiba un inteles iar cele secundare sun cele care nu au inteles daca nu sunt ajutate de propozitiile principale.Raportul de coordonare est legatura dintre doua propozitii .

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-11T15:27:59+02:00
Propozitiile principale NU depind de alte propozitii, deci au inteles fara ajutorul altor propozitii. exemplu : eu merg la magazin sa cumpar mere . ) eu merg la magaZin (are sens de una singura ) si mere (prop secundare nu are inteles singura )si sa cumpar (prop secundara nu are intels singura )  iar propozitiile secundare nu au inteles de sine statator (nu au sens singure), si sunt insotite de conjunctii subordonatoare (cand, ca, ca sa etc.) ai inteles ? 
Dar daca urmeaza prepozitii de ex de decatla subordonata pr si SB sau trebuie doar cu prep