Răspunsuri

2014-11-11T10:38:06+02:00
Copilul a fost lăudat(indicativ) pentru reușita lui la Olimpiadă. Ei se lăudau (reflexiv) tot timpul, în loc să îi laude (conjunctiv) alții. - Nu te mai lăuda singur, mai bine lasă pe alții să o facă! (imperativ)
1 1 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-11T10:41:47+02:00
1) Eu sunt laudat de prietenii mei.
2) El este  laudat de profesorul de matematica.
EXPLICATIE: La diateza pasiva, verbul este format din A FI  + PARTICIPIUL VERBULUI DE CONJUGAT, in cazul nostru verbul " a lauda".
MODURILE PERSONALE:
1) INDICATIV      Ma laud mereu la prieteni.
2) IMPERATIV    Laudati!
3) CONJUNCTIV  Sper sa ma laude .
4) CONDITIONAL-OPTATIV  De-as fi laudat la concurs!
5) INFINITIV    A lauda este un verb.
6) GERUNZIU  Laudand de fiecare data, Mihai a ramas singur.
7) PARTICIPIU  Mihai este laudat de Maria.
8) SUPIN Activitatea lui Dan este de laudat.
6 3 6