Va rog , am nevoie urgeent de ajutor !! identificati si analizati predicatele nominale , ajutor urgent , va roog !

Textul:Eram inca prea mic pentru a-i fi putut patrunde firea si cugetul.



,,Numai tarziu putui sa aflu.ca Tata era de o exuberanta si de o volubilitate deosebit de simpatica, atunci cand se nimerea sa se simta in largul sau.Mai aflam ca era un liber-cugetator, desi preot. Exemplul sau prindea, caci era sugestiv si viu...Toate astea si atatea altele insemnau insa prea putin pentru un osandit sa ramana pana la urma un nemultumit.Acasa era calm si rar la vorba, dar nu ursuz..''

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-11-11T00:05:24+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Numai tarziu putui sa aflu ca tata era de o exuberanta si de o volubilitate deosebit de simpatica, atunci cand se nimerea sa se simta in largul sau.Mai aflam ca era un liber-cugetator, desi preot. Exemplul sau prindea, caci era sugestiv si viu...Toate astea si atatea altele insemnau insa prea putin pentru un osandit sa ramana pana la urma un nemultumit.Acasa era calm si rar la vorba, dar nu ursuz..


era de o exuberanta si de o volubilitate=PNI alc. din vb. "a fi" si N.P-ul "exuberanta si volubilitate" exprimate prin substantive comune,simple.
era liber-cugetator=PN alc. din vb. "a fi" si N.P-ul "liber-cugetator" exprimat prin substantiv comun,simplu.
era sugestiv=PN alc. din vb. "a fi" si N.P-ul "sugestiv" exprimat prin adv. de mod.
era viu="___________________________________".
insemnau putin=P.N alc. din vb "a insemna" si N.P-ul "putin" exprimat prin adv. de mod.
sa ramana un nemultumit=P.N alc. din vb. "a ramane" si N.P-ul "nemultumit" exprimat prin substantiv comun, simplu.
era calm=P.N alc. din vb. "a fi" si N.P-ul "calm" exprimat prin adv. de mod.
era rar="_______________________________"
multumeesc ^_^
Comentariul a fost şters
a fost bun?
am analizat singura pana la urma :))
2014-11-11T00:13:07+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
era de o exuberanta si de o volubilitate
era liber-cugetator
era sugestiv
era viu
insemnau putin
sa ramana un nemultumit
era calm
era rar

sunt predicate nominale +nume predicative
stiu asta , vreau doar sa ma ajute cineva ,sa imi arate prin ce se exprima numele pred. ... de exemplu , :Eram prea mic- p.n. , format din vb cop, ,,eram''+nume predicativ ,,prea mic''-> (exprimat) prin adjectiv propriu -zis.
Comentariul a fost şters
exuberant si volubilitate sunt adjective, in general numele predicative din acest text sunt adjective