Gasiti trei figuri de stil in poezia
Lasa-mi , toamna, pomii verzii . de Ana blandiana


Lasă-mi, toamnă, pomii verzi,
Uite, ochii mei ţi-i dau.
Ieri spre seară-n vântul galben
Arborii-n genunchi plângeau.

Lasă-mi, toamnă, cerul lin.
Fulgeră-mi pe frunte mie.
Astă-noapte zarea-n iarbă
Încerca să se sfâşie.

Lasă, toamnă-n aer păsări,
Paşii mei alungă-mi-i.
Dimineaţa bolta scurse
Urlete de ciocârlii.

Lasă-mi, toamnă, iarba, lasă-mi
Fructele şi lasă
Urşii neadormiţi, berzele neduse,
Ora luminoasă.

Lasă-mi, toamnă, ziua, nu mai
Plânge-n soare fum.
Înserează-mă pe mine,
Mă-nserez oricum.







2

Răspunsuri

2014-11-10T22:40:04+02:00
Arbotii-n genunchi plângeau- personificare

dar pomii verzi tot este o figura de stil?
nu
ok merci oricum
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-10T22:47:17+02:00
Cerul lin-epitet;
Arborii-n genunchi plângeau-personificare;
Plânge-n soare fum-personificare.