Ajutatima va rog, DAU 54 PUNCTE.
1.)N 2 +H2=....
CO2+ Ca(OH)2= CaCO3+....
CaCo3----.....+CO2
H2+ Cl2=......
KNO+ H2SO4=.....+......

2.) Din 220 grame de calcar ( CaCO3) este tratat cu acid clorhidric si rezulta 44,8 dm3 (cubi) CO2. Sa se calculeze procentul de impuriati.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-10T21:50:22+02:00
1
N 2 +3H2= 2NH3
CO2+ Ca(OH)2= CaCO3+H2O
CaCO3 = CaO+CO2 (descompunere termica)
H2+ Cl2= HCl
2KNO3+ H2SO4=K2SO4+2HNO3
2
CaCO3 + 2HCl = CaCl2 + CO2 + H2O
n=V/Va(volumul lui Avogadro=22,4dm3)
44,8 dm3 de gaz reprezintă 2 moli adica conform ec.reactiei trebuie sa avem 1 moli de carbonat pentru a obtine 2 moli de CO2, 2 mol de CCaCO3 cantaresc m=n*Mr=2mol*100g/mol=200g
deci masa de impuritati este 220g-200g=20g

Raspuns: m(imp)=20g
cum pot da de tine cand mai am probleme de rezolvare la chimie??
Radu Stafi peste tot ;)
https://www.facebook.com/stafi.radu
te pot ajuta cu orice ca sunt la faculte de chimie anul 5, dar as prefera sa-ti explic nu sa rezolv... ca sa intelegi si tu ceva... poate te va ajuta in viata
ms mult
2014-11-10T21:52:08+02:00