Explica de ce sunt pleonastice urmatoarele constructii:
1.alegeri electorale-
2.interconditionare reciproca-
3.a-si aduce aportul-
4.identic la fel-
5.exemplu pilduitor-
6.a extermina in masa-
7. a intra inauntru-
8.a se sinucide singur-
9.procent la suta-
10.protagonist pricipal

2

Răspunsuri

2014-11-10T20:39:03+02:00
1. electoral=alegere
2. interconditionare=lucru realizat de 2 persoane
3. aport= a aduce
4.identic=la fel
5. pilduitor=sfat=exemplu
6. a extermina= cu sensul de masa
7.a intra=a ajunge inauntru
8. sinucidere= a te ucide singur
9. procent=la suta
10. protagonist=personaj principal
scuze trebuia sa zici dc ce sunt nu ce inseamna ..Sry :(
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-10T20:42:44+02:00
Alegeri electorale-pleonasm deoarece electorale inseamna in privinta alegerilor. Interconditionare reciproca-interconditionarea este reciproca. A-si aduce aportul-aportul=a aduce ceva deci este pleonasm "a-si aduce aportul". Identic la fel-pai identic inseamna la fel. Exemplu pilduitor-exemplul este deja pilduitor dããã.... A extermina in masa-cand extermini deobicei o face in masa .... A intra inautru- pai unde poti intra inafara??? :))) a se sinucide singur-a te sinucide=a te omorî pe tine. Procent la suta-pai procentul este %. Protagonistul principal-Protagonistul este personajul personaj deci pleonasm :))