Răspunsuri

2014-11-10T16:19:54+02:00
Unul dintre calatori este comisul Ionita din Draganesti,care povesteste o intamlare traita de el, intitulata "Iapa lui Voda".Din acest cal cunoscut de insusi domnul Mihalache Sturza ,provenea calul sau slab,ciudat, la care se uitau uimiti ceilalti calatori.Titlul anticipeaza deci, subiectul povestirii, neavand alte semnificatii greu de descifrat.

Textul apartine genului epic,deoarece autorul isi povesteste intamplarea prin intermediul personajelor care fac actiunea,iar modul principal de expunere este naratiunea. Exista cele 3elemente specifice operei epice: naratorul, actiunea si personajele.

Naratorul este autorul care relateaza faptele la persoana 1,fiind si personaj al actiunii ,numit personaj narator. De aceea textul capata caracter subiectiv,faptele reale fiind trecute prin sensibilitatea si imaginatia autorului.

Actiunea este structurata in 2 planuri:Primul este planul prezentului care infatiseaza vestitul han al Ancutei plin de calatori in care,pe langa mancarea ...

Am scris mai multe, deoarece sunt de folos

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-10T16:20:29+02:00
Corectitudinea comisului Ionita si amuzamentul lui Voda.
mersi mult. insfarsit cineva stie sa citeasca cerinta