Care poate sa-mi caute definitii la urmatoarele :
1.Derivarea
2.Prefixul
3.Sufixul
4.Radacina
5.Cuvantul de baza
6.Cuvantul derivat
7.Derivat parasintetic
8.Serie derivativa
9.Familie lexicala
10.Campul lexical

2

Răspunsuri

2014-11-10T16:27:12+02:00
Derivarea sunt cuvintele derivate cu sufix s-au prefix, cu unul din ele, derivarea parasintetica st cuv derivate cu amandoua(sufix, prefix)
prefixul - DESpadurit . des - prefix ( sta in fata cuvantului )
sufixul - padurICE . ice - sufix ( sta la sfarsitul cuv )
radacina - cuvantul impadurit are ca ( prefix - ''im'', radacina (s-au cuv de baza) ''padur'' si sufix ''it''.
cuvant derivat este un cuvant care are sufix s-au prefix/
derivat parasintetic are amandoua( sufix si prefix )
familie lexicala ( exemplu familie lexicala ( copil, copilas, copilarime, copilarit, incopilarit)
campul lexical ( cuvinte care se leaga de cuvatul dat ex : profesor :: scoala, cataloc, note etc ..
sper sa iti fi fost de flos ! :) 

Ma refeream la definitii :))) Ma asculta la romana la definitii.
:)))).. nu mai am definitiile.. eu le-am facut in clasa 5 si nu mai am caietele :))..
imi pare rau ca nu am putut sa fiu de ajutor
nu-i nimic ms ca mai ajutat !
Cel mai inteligent răspuns!
  • Pio
  • Ambiţios
2014-11-10T16:32:42+02:00
  1. Derivarea este formarea cuvintelor noi cu ajutorul:
a) sufixelor,ceea ce se numeste sufixare;
b) prefixelor,ceea ce se numeste prefixare.                                                              2.  Prefixele sunt  sunetele sau grupul de sunete adăugate înaintea rădăcinii pentru a forma un  cuvânt nou: străbun, necinstite, incapabil, împăduri, înnoda, deza proba,  reaşeza                                                                                              3.  Sufixele sunt sunetele sau grupurile de sunete adăugate  după rădăcină pentru a forma un cuvânt nou: bunic (bun+ic); frunziş (frunz+iş)                                 4.Radacina este grupul de sunete comun de la toata cuvintele derivate de la acelasi cuvant de baza.                                                                      5.              Cuvantul de baza se poate mentine sau nu cu forma intreaga, in paradigma familiei, adica se poate identifica intotdeauna cu radicalul/ cu radacina.                                                                                6.Nu stiu                                                                                                      7. Derivatele parasintetice sunt cuvintele derivate si cu prefixe si cu sufixe.       9.O definitie generala a familiei lexicale este: multimea cuvintelor derivate, cu un radical comun si inrudite semantic.                                                                                    10.ampul lexical se refera la lucruri care se afla in aceeasi sfera. De exemplu campul lexical al cerului contine: nori luna soare stele etc.


6 4 6