Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-10T16:18:37+02:00
Melcul se deplaseaza prin inot sau plutire in sensul curentilor de apa iar cei terestri prin tarare in linie dreapta pe orice substrat cu asperitati, pe verticala sau orizontala. Ei trec peste suprafete ascutite, ace, cutite etc. Adesea pot fi vazuti cum se catara pe ierburi, crengi, tulpini diferite, ziduri verticale si nu cad.Melcul terestru se deplaseaza prin contractarea si relaxarea muschilor piciorului (din talpa). In talpa sunt 2 tipuri de fibre musculare, fiecare indeplinind o alta functie. Daca se aseaza un melc pe o bucata de sticla transparenta si se observa pe dedesubt, se vad in picior benzi inchise la culoare miscandu-se. Acestea sunt fibrele musculare care se contracteaza si se relaxeaza. Cand se deplaseaza spre inapoi, una dintre fibre executa o miscare de retragere a melcului din afara spre interior, retragandu-l in interior. In acelasi timp, a doua fibra impinge suprafata din exterior a talpii inapoi. In mod normal, talpa nu este divizata dar la Pomatia elegans de exemplu, talpa e divizata longitudinal. Cele doua jumatati se pot deplasa separate, creand un fel de pedalare.Secretia produsa de glanda pedioasa ii lubrifiaza drumul si are rol de adeziv pe suprafetele de deplasare, peste obstacole. Melcul mai detine si alt gen de astfel de glande in restul corpului care secreta alt gen de mucus ce-l protejeaza de deshidratare.Miscarile cele mai importante sunt sub forma unor valuri ce se propaga ca niste unde pe apa ceea ce-i faciliteaza deplasarea inainte. Melcii nu se pot deplasa pe suprafete prafuite cu diferite pulberi, var, praf, ipsos, cenusa, faina, pentru ca nu se pot sprijini, talpa nu adera, nu se lipeste. Intr-un teritoriu delimitat ei se orienteaza si capata reflexe conditionate, ajungand la locul de hranire, la cuib sau la adapost.Melcul comun de gradina are deplasarea cea mai lenta, de 0,03 m/h, dar daca persevereaza, poate parcurge un metru in 5 minute. Intr-un almanah din 1990 se mentioneaza ca melcul de gradina se deplaseaza cu viteza de 0,0013 m/secunda.In 1996 s-a masurat distanta parcursa de un melc mare de bananier in Marea Britanie si aceasta a fost de 13 inchi (1 inch = 2,54 cm) in 2 minute, iar altul in 1995 la Longham a avut o viteza de 0,0028 m/sec.In anul 2001 au fost cronometrati si alti melci si s-a stabilit 0,013 m/s adica 0,048 km/h, dar cel mai rapid ramane cel care a acoperit doua picioare in 3 minute, adica a avut o viteza de 0,0034 m/sec.  
mersi dar nu am nevoie la 1 vietuitoare doar dar la toate
2014-11-10T18:00:58+02:00
Tarare:viermi,moluste(melcul)
inot:pesti
zbor:insecte,pasari
mers:reptile,maifere
inot si mers:amfibieni