Buna , ma numesc Oana an 11 ani si sunt clasa a-v-a . Am o profesoara care nu ne explica adica zice nus ce acolo cu examinare nus ce mai cuvinte la care noi nu le stim sensul si apoi aplicatii. Va rog explicatim aceasta problema .
Suma a 3 nr. sete 370. Primul nr. este de 2 ori mai mare decat al 2 lea , iar al 3 lea este de 3 ori mai mic decat al 2 lea nr. . Determinati cele 3 nr. .

Va rog ajutatima

2

Răspunsuri

2014-11-10T09:51:50+02:00
A+b+c=370
a=2*b
c=b/3
2b+b+b/3=370
3b+b/3=370
amplificam cu 3
9b+b)/b=370
10b=370*3
10b=1110
b=111
a=222
c=370-111-222=37

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-10T09:55:15+02:00
Notam:  a-primul  nr.,b-  al doilea  nr.,c-  al treilea nr.
a+b+c=370
a=2b
c=b:3
2b+b+b:3=370
6b+3b+b=1110
10b=1110
b=111
a=2b=2x111=222
c=b:3=111:3=37
222+111+37=370
am adus l acelasi numitor
multumesc mult
multumesc foarte frumos!