care sunt verbele predicative si care sunt verbele auxiliare din textele:a) Cu calul ce ai si cu vitejia ta ,crez ca ai sa izbutesti .(p inspirescu ,Tinerete fara batranete )

b) Si de m-ar fi batut mama cu toate gardurile si de m-ar fi izgonit de la casa ca pe strain ,tot n-as fi ramas asa de umilit in fata ei ,ca atunci cand m-a luat cu binisorul.


2
multumesc celui care ma ajuta !!!!!!!! daca s-ar putea mai repede cu atat mai bine

Răspunsuri

2014-11-09T21:03:38+02:00
Vb aux sunt: afi, a avea, a vrea
restul sunt predicative
sper ca te-am ajutat
VErbele auxiliare sun a fi a avea a vrea restul sunt predicative sau copulative :)
mersiiiii
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-09T21:06:10+02:00
A) ai-verb predicativ
crezi-vb predicativ
ai-vb auxiliar
sa izbutesti-vb predicativ
b)ar fi-vb auxiliar
batut-vb predicativ
ar fi-auxiliar
izgonit-predicativ
as fi -auxiliar
ramas-predicativ
a luat-predicativ