Rezolvati,in multimea numerelor naturale,ecuatiile: a) 3(x+1)+2x+3=2x+8+2x-1 b) 2x+7(x+1)+5=18+3x+6 c) x+2x+3x+4x+5=5³ d )2(x+1)+3(x+2)+4x+5=2³·5 e) (1+2+3+4+5)x=x+2x+3x+4x+25 f) 7x+3(x-2)+6=x+36 g) (x+1)+(x+2)+(x+3)+(x+4)=10+3x+1+x 4x+2x+5-6x=7 2x+3x-3+5x=3 2(x+2)-3+5x-7x=2 3x+2(x+5)+7=11+5x+6 5x+8x+2³=8+13x+7 2(x+4)+3(2x+3)+5=10+8x+12 Urgenttt!!!!!!!!

2

Răspunsuri

2014-11-09T19:22:57+02:00
a).3(x+1)+2x+3=2x+8+2x-1     c).x+2x+3x+4x+5=5³
3x+3+2x+3=2x+8+2x-1              10x+5=125
5x-2x-2x=-1+8-3-3                     10x=125-5
x=1                                          10x=120
⇒x=120/10=12

b).2x+7(x+1)+5=18+3x+6        d).2(x+1)+3(x+2)+4x+5=2
³·5
2x+7x+7+5=18+3x+6                 2x+2+3x+6+4x+5=8
·5
9x-3x=6+18-5-7                         9x=40-5-6-2
6x=12                                      9x=27
x=12/6=2                                 x=27/9=3 
                                             e).(1+2+3+4+5)x=x+2x+3x+4x+25
                                               x+2x+3x+4x+5x=x+2x+3x+4x+25
                                               15x-x-2x-3x-4x=25
                                               5x=25
                                               x=25/5=5
f).7x+3(x-2)+6=x+36              și așa mai departe ! sper că te-am ajutat.
7x+3x-6+6=x+36
10x-x=36-6+6
9x=36
x=36/9=4

5 4 5
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-09T19:33:59+02:00
A.3x+3+2x+3=4x+7   5x+6=4x+7   5x-4x=7-6  x=1
b.2x+7x+7+5=24+3x  9x+12=24+3x  9x-3x=24-12 6x=12 x=12/6  x=2
c.10x+5=125  10x=125-5  10x=120 x=120/10 x=12
d.2x+2+3x+6+4x+5=40  9x+13=40  9x=40-13  9x=27 x=27/9 x=3
e.x+2x+3x+4x+5x=10x+25  15x=10x+25  15x-10x=25  5x=25 x=5
f.7x+3x-6+6=x+36 9x=x+36 9x-x=36 8x=36 x=36/8  x=9/2
g.4x+10=4x+11 x=0
h. are solutii
i.10x-3=3 10x=6 x=6/10 
j.2x+4-3-2x=2 1=2 nu are solutii
k.3x+2x+17=17+5x 5x+17=17+5x x=o
13x+8=15+13x nu are solutie
m.2x+8+6x+9+5=22+8x 8x+22=22+8x x=o