Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-05T19:43:42+02:00
Sa zicem ca un produs are pretul P

Ca sa calculam un procent din P face in felul urmator:

inmultim P cu x/100 unde x este valoarea procentuala. De exemplu P·20/100. Adica 20% din P.

Aceasta valoare o adunam daca pretul creste sau o scadem daca pretul scade. Sper ca ai inteles.
N-am înțeles la partea cu ”x” :(
Adică lasăă.. =)))))
2014-03-05T19:45:37+02:00
De obicei scrie ca se scumpeste cu cateva procente iar dupa ieftinirea cu aceleasi procente ajunge la un anume pret.Si eu am cazut in capcana ca este acelasi pret,dar ar trebui sa afli cat reprezinta procentul respectiv,ca de exemplu:o bluza se scumpeste cu 10% iar dupa o ieftinire cu 10% ajunge la 99 de lei.Cu totii ar spune ca pretul initial este de 99 de lei,dar adevarul este ca pretul initial este de 100 de lei.

2 3 2