1.Precizati valoarea morfologica a cuvintelor subliniate:
El este BATRAN.
BATRANUL avea parul alb.
OF, ce obosit sunt!
Are UN OF la inima.
EU sunt elev.
Anul acesta vom invata despre EUL liric.
Are caiete FRUMOASE.
Scrie FRUMOS.
FRUMOSUL este aici.
El a LUMINAT camera cu un bec.
Camera LUMINATA se vedea de departe.
Mi-am luat un fular VERDE.
VERDELE din tablou ii placea.
Ion este un copil MINCINOS.
UN MINCINOS nu e crezut niciodata.
Am luat nota ZECE.
ZECELE din lucrare a fost o surpriza placuta.

2
va rog ajutati-ma...:*
va rog ajutati-ma...:(
scuza-ma ca te intreb Lovestory134 dar mai ai mult de scris scz ca te intreb :*

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-09T15:45:55+02:00
1. nume predicativ
2.subst comun
3.interjectie
4.subt comun
5.pronume personal
6.subst comun
7.adjectiv propriu zis
8.adverb de mod
9.subst comun
10.vb predicativ
11.adj provenit din vb la participiu
12.adj propiu zis
13.subs comun
14.adj propriu zis
15.subst comun
16.adj propriu zis
17.subst comun

5 3 5
2014-11-09T16:04:15+02:00
El-subiect exprimat print produce pers ; batran- complement exprimat prin adverb de mod ; batranul-subiect exprimat prin substantiv comun,articulat cu articolul hotarat ,,L,, ; of -conjunctie ; un of - substantiv comun; eu-subiect exprimat prin pronume personal; eul- substantiv comun exprimat prin substantiv comun ,articulat cu articolul hotarat ,,L,, ; frumoase-atribut exprimat prin adjectiv adjectival; frumosul- subiect exprimat prin substantiv comun , articulat cu articolul hotarat ,,L,, ; el-subiect exprimat prin pronume personal; luminat-predicat verbal exprimat prin verb ;luminata - atribut exprimat prin adjectiv adjectival , articulat cu articolul hotarat ,,A,,;Verde-atribut exprimat prin adjectiv adjectival;Verdele - subiect exprimat prin substantiv comun , articulat cu articolul hotarat ,,LE,,; minions-atribut exprimat prin adjectiv adjectival; un mincinos - subiect exprimat prin substantiv comun , articulat cu articolul nehotarat. ,,UN,, 10- atribut exprimat prin numeral; zecele - subiect exprimat prin substantiv comun , articulat cu articolul hotarat ,,LE,,