Se știe ca orasul Arad (din vestul rominiei) este situat aproximativ la aceeasi latitudine geografica cu orasul Chisinau,Explica de ce la Arad cantitadea medie anuala de precipitatii atmosferice este mai mare decit la Chisinau,
Ajutatima va rog,,E urgent

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-09T15:24:41+02:00
La Arad cantitatea medie de precipitatii este mai mare datorita influentei Vanturilor de Vest, care aduc precipitatii foarte bogate in partea de Vest a tarii. De asemenea, orasul Chisinau este situat intr-o zona cu influente de ariditate, aduse din interiorul Europei, masele de aer fiind uscate, si astfel precipitatiile reduse.
2014-11-09T22:58:19+02:00
Influențele climatice atlantice (vestice) care se resimt la Arad determină o cantitate de precipitații semnificativ mai mare decât la Chișinău, unde se resimt influențe estice-continentale (de ariditate) . Masele de aer umed sunt împiedicate de Carpați să ajungă la Chișinău.
1 5 1