Răspunsuri

2014-11-09T14:21:58+02:00
Cmmdc (2,4)=2
cmmdc (4,6)=2
cmmdc (5,10)=5

Se descompun nr in factori primi ex (4 =2²) si cmmdc se calculeaza luand factorii comuni la puterea cea mai mica.
pai afli cmmdc lui 2 si 4 adica il descompui pe 2 si ar trebui sa il impari pe 2 la un divizor comun adica 2 . la 4 este exact ca la 2 , imparti divizorii lui 4 adica 2 , si la fel cu celelalte numere .dar trebuie sa sti divizorii si impartirea ca daca nu ii sti nu vei rezolva niciodata exercitiile
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-09T14:23:45+02:00
Cel mai mare divizor comun al numerelor 2 si 4 este 2

Se descompune :
 2 = 2
 4 = 2^{2}

Se iau factorii comuni la puterile cele mai mici.
In cazul nostru 2.

(2,4) = 2

Se descompune :

4=2^{2}
6=2*3

Se iau factorii comuni la puterile cele mai mici.
In cazul nostru 2.

(4,6) = 2

Se descompune : 
5=5
10= 5^{2}

Se iau factorii comuni la puterile cele mai mici.
In cazul nostru 5.

(5,10) = 5

2 5 2