Buna!Nu inteleg un lucru:
Cand trebuie sa aflam cate sunte are un cuvant,de exemplu gherghina(pentru ca am problema la chi,che,ghe,ghi)Grupul de sunete ghe reprezinta doua sunete(in cazul meu),daca nu are dupa el o vocala?
Multumesc!

2

Răspunsuri

2014-11-09T13:57:01+02:00
Are 7 sunete.....deoarece grupul ghe=g' si daca le desparti (gher-ghi-na) observi ca in fiecare silaba exista cate o vocala! NU ESTISTA SILABA FARA VOCALA!! deci...daca am scrie fonetic cuvantul ar iesi : g'r-g'-na ....si nu este corect deoarece in fiecare silaba trebuie sa existe o vocala si atunci... va fi : "g'er-g'i-na" se va lasa vocala e/i din "ghe/ghi" ..ca sa formeze o silaba corecta cu vocala!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-09T14:04:45+02:00
Cuvăntul "gherghină" are 9 litere si 7 sunete.
Şi da,dacă nu are nici o vocala după el înseamnă că sunt 2 sunete.Dacă după ghe,ghi,che,chi,avem vocală va fi 1 sunet. Exemplu: gheaţă---->are 4 sunete.

Sper că te-am putut ajuta! :)
2 5 2