1. Gasiti cate un sinonim neologic pentru urmatoarele unitati frazeologice: A baga de seama, a-i parea rau, a face rost, a se facede ras, de ajuns, cu capul in nori, scos din cutie.
2. Gasiti cate o unitate frazeologica pentru urmatoarele unitati frazeologie: A a ortul popii, a lu la rost, a o lua la sanatoasa, a bate campii.

2

Răspunsuri

2014-11-09T12:16:36+02:00
1.a observa, a regreta, a obtine, a se face de rusine, suficient, neatent, elegant(nou,dichisit, aranjat)
2. a muri, a certa, a fugi, a vorbi fara rost
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-09T12:20:13+02:00
1) a baga de seama=a observa
cu capul in nori=aiurit
a-i parea rau=a regreta
a face rost=a procura
a se face de ras=a fi ridicol
de ajuns=destul
scos din cutie=nefolosit,nou

2)a da orul popii=a muri
a lua la rost=a certa
a o lua la sanatoasa=a fugii
a bate campii=a hoinarii,a lenevii
2 5 2