Alcatuiti trei propozitii in care verbul a fi sa fie predicat verbal si trei propozitii in care acelasi verb sa fie verb copulativ. Va rog ajutati-ma urgent.Pt raspunsul corect dau 60 de puncte ;)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-09T12:20:03+02:00
Propoziții în care a fi este predicat verbal (logic ca are valoare predicativa)

1.Andrei este la bunica sa , Maria.
2.Cartea era pe masa din sufragerie 
3.Sunt chiar aici !!!    
Ф Verbul a fi are valoare predicativa cand are sensul de a se afla ; a se gasi .


Propozitii in care a fi este verb copulativ ( este verb de legatura si formeaza PREDICATUL NOMINAL impreuna cu numele predicativ )

1.Andrei este elev la scoală la care a învățat fratele sau
2.Diana a fost bolnava timp de o săptămâna 
3.Ionut va fi doctor intr-o zi  

Numele predicativ este îngroșat 
Verbul copulativ este îngroșat și subliniat 

124 4 124
2014-11-09T12:48:01+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.

predicat verbal ; painea este 2 lei . ( costa ) ,           Cartea este pe masa . ( exita ,se afla, se gaseste)  Andrei se alfla la piata cu sora lui . verb copulativ Ea este frumoasa . Ea este timida.  DIANA  este avocata .
29 3 29