A) Stabiliti care dintre urmatoarele numere sunt impare si explicati :
2n + 5 ; 36n + 9 ; 24n + 7 ; 10n
b)Suma a patru numere naturale pare consecutive este 116 .Calculati numerele si explicati .

2

Răspunsuri

2014-11-08T22:25:44+02:00

b)   A   B=A+2    C=A+4  D=A+6    a+b+c+d=116  inlocuim 

a+a+2+a+4+a+6=116  4a+12=116   4a=116-12 4a=104  a=26  b=26+2=28   c=26+4=30 d=26+6=32  verificare 26+28+30+32=116

2 2 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-08T22:31:03+02:00
Dam valori lui n
2n+5
daca este 2n este un nr.par atunci nr.par+5 intotdeauna ne da un nr.impar, ex
20+5=25,     22+5=27,   24+5=29 ......
daca 2n este un nr.impar +5 ne da un nr.par, ex
21+5=26,    23+5=28.......
la fel se explica si celelate
deci pt.2n+5 nr.impare sunt: 20+5=25, 22+5=27, 24+5=29, 26+5=31, 28+5=33
pt.36n+9 nr.impare sunt: 360+9=369, 362+9=371, 364+9=373, 366+9=375, 368+9=377
pt.24n+7 nr.impare sunt:240+7=247, 242+7=249, 244+9=253, 246+9=255, 248+9=257
pt 10n nr impare sunt:101,103,105,107,109
b) nr.consecutive sunt; a, a+2, a+4, a+6
a+a+2+a+4+a+6=116
4a+12=116
4a=116-12
4a=104
a=104:4
a=26
nt.consecutive pare sunt:26, 28,30,32
msssss sigur ai fost ff destept si nu imi vine sa cred ca ai scris toate astea pentru mine :)