Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-09T09:59:14+02:00
Denumirea : fractura tibiei 
factorii de risc:obiecte ascutite , dure si taioase 
modul de actiune :lovituri puternice ,taiere , intepare ,alunecare
cosecinte :raniri , entorse, luaxii, fracturi 
35 4 35
2014-11-09T16:47:41+02:00
E o patologie  - denumita fracturile de tibie care sunt frecvente, uneori izolate, dar de cele mai multe  ori asociate cu o fractura a peroneului. tratamentul lor este foarte diferit in functie de locul fracturii. Astfel, o fractura a extremitatii superioare (fractura platoului tibial) sau a extremitatii inferioare (fractura lui Dupuytren) ale tibiei, care afecteaza articulatia, necesita o reducere chirurgicala in modalitatea de a obtine o reconstituire anatomica perfecta a suprafetelor articulare, in timp ce, in caz de fractura a diafizei (partea mediana) tibiei, asociata adesea cu o fractura a peroneului, reducerea se poate face manual.
Consolidarea osului este obtinuta, in functie de caz, intre 45 zile (fractura izolata a extremitatii superioare sau inferioare) si 3 luni (fractura diafizei). Principalele complicatii ale fracturii de tibie sunt infectia, in caz de fractura deschisa, mai ales pseudoartroza (absenta unei consolidari normale a osului) si calusul vicios si calusul vicios (consolidarea intr-o pozitie defectuoasa)
7 5 7