Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-08T23:03:43+02:00
Cu semnul "*" notez inmultirea, iar cu semnul "/" notez linia de fractie.

Va trebui sa calculam, din cate inteleg eu din enunt, cati electroni accepta 1 atom de element X.
Dar, conform enuntului, masa unui(1) atom de element X este 53,12*10 la puterea (-24) atomi.
Si atunci am putea scrie:

Dada 12,8 g element X accepta 4,8176*10 la puterea 23 electroni
Atunci 53,12*10 la puterea (-24) g element X vor accepta y electroni

y = 53,12*10 la puterea(-24)*4,8176*10 la puterea 23/12,8 = aprox. 2.

Deci 1 atom de element X accepta 2 electroni. Asadar, fiind vorba de acceptare de 2 electroni, ar rezulta ca sarcina electrica relativa a elementului X este -2.

Cel putin asa cred eu ca se rezolva.
8 4 8
2014-11-08T23:44:59+02:00
Sigur este asa ;)
numarul lui Avogadro reprezinta o constanta, care arata cate particole sa afla intrun mol, adica la noi cati atomi sar afla intrun mol, asa calculand masa moleculara: Ar=(53,12*10-24)*N(6,023*10²³)=31,9 g/mol
deci elementul cu masa atomica relativa 32 este Sulful
12,8g de Sulf spune ca avem 0.4 mol de S, adica 0.4mol * 6.023*10²³ atom/mol=2.4092*10²³ atomi de sulf...deci daca fiecare atom din cei 0.4 moli de S ar avea sarcina S²⁻, atunci inseamna ca fiecare 2.4092*10²³ atomi au aditionat cate 2 electroni, ceea ce inseamna ca sau acceptat 4,8184*10²³ electroni... 
Raspuns: X este S²⁻


3 5 3