Răspunsuri

2014-11-08T16:05:23+02:00
Focul din soba-focul din inima
note muzicale-note din carnet
ochi de aragaz- ochi organ de vaz
liliac planta-liliac mamifer
a da - a oferi
foc-flacara,arsita
ASTEA CRED CA SUNT..

6 5 6
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-08T16:10:12+02:00
Aiaiaiaaaaaaai, ok
aripa:
sens principal: Pasarea are aripa ranita.
sens secundar: Incendiul a cuprins aripa dreapta a avionului.
sens figurat: Curajul imi da aripi.
picior:
sens principal: Vara trecuta m-am ranit la picior.
sens secundar: Am ridicat furculita de la piciorul mesei.
sens figurat: Coada de masini se intindea pana la piciorul podului.
a prinde:
El nu se prinde la glumele mele. (a pricepe, a intelege)
Te-am prins din urma. (a ajunge)
Mi-am prins pantalonii in cui. (a agata)
a (se) lua:
Am luat caietul de pe banca. (a ridica).
Am luat  o nota mare la scoala. (a obtine)
Medicamentul se ia o data la sase ore. (se administreaza)

Un cuvant polisemantic poate intra in expresii sau locutiuni, adica unitati frazeologice. (Unitatile frazeologice sunt structuri sau constructii cu sens unitar, analizabile ca o singura parte de vorbire, respectiv o singura parte de propozitie.)
Locutiuni:
a-si da seama=a realiza
a baga de seama=a observa
a lua la rost=a certa
Cele de mai sus sunt locutiuni verbale, iar cele pe care le voi insira mai jos sunt locutiuni pronominale:
a pierde din vedere=a omite
cine stie cine=cineva
cine stie ce=ceva
15 4 15
a face:
Elevii au facut exercitiul corect. (a rezolva)
Multi n-au stiut cat fac noua cu treisprezece. (a insuma)
Cand se face seara, felinarele se aprind. (a se lasa)
Televizorul cu ecran plat din dormitor face multi bani. (a costa, a valora)
putere:
Sportivul are puterea sa ridice o greutate de 100 de kilograme. (forta_
El n-are putere sa invete in frig si galagie. (posibilitate)
Americanii au mare putere in gestionarea conflictelor. (autoritate)
mare:
Scoala este calduroasa, chiar daca vine un ger mare. (naprasnic)
Statuia va reprezenta o personalitate mare. (renumita)
Elevii dovedesc mare respect pentru profesori. (profund)
gata
mersi tare mult))