1).Alcatuiti enunturi cu urmatoarele paronime :
iluzie-aluzie
a preveni-a proveni
orocare-eroare
aliniat-aliniat
oral-orar
2).Indentificati omonimele din urmatorul text si explicati intelesul lor:
Muntii nostri aur poarta ,
Noi cersim di poarta-n poarta.(folclor)

2
nu am inteles al 3 lea cuvant e oarecare si....
da ...asa scrie in carte
da cred ca e oroare
am oroare de insecte / calculatorul imi da eroare la adunare
L-am prevenit ca ceea ce face nu e bine. Aceasta boala provine din Africa.

Răspunsuri

2014-11-08T15:02:35+02:00
1)Visul a fost doar o iluzie
A facut din nou aluzii la adresa Mariei

A prevenit pericolul punandu-si centura de siguranta
El provine dintr-o familie nobila

Orocare - ???
A aparut o eroare la server

I-a dictat exercitiul oral
I-am dat noul oral

2) Poarta

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-08T15:04:09+02:00
1)la fizica am invatat de iluzie optica
colegul  meu face aluzie la intamplarea de ieri
eu am scris cu aliniat compunerea
ne-am aliniat  la sport
la oral am stiut mai bine
am in orar si matematica

2) omonimul este poarta
este verb si substantiv  ;a purta , poarta
1 5 1