Cine ma poate ajuta si pe mine cu cateva informatii despre arta? ...cat de vechi este,cand a aparut in romania,reprezentantii ei si chestii de genul ca trebuie sa fac o prezentare despre subiectul asta....dar intr-un limbaj usor si concis ca eu trebuie sa traduc dupa in engleza....

1

Răspunsuri

2014-11-09T18:49:34+02:00
[modificare | modificare sursă]La început, arta romană este dominată de influențe etrusce și grecești (încât unii o consideră chiar o copie a acestor arte), ca apoi să devină o artă originală, cu trăsături specifice, care a supraviețuit de-a lungul istoriei, exercitând influențe asupra perioadelor ulterioare (Renașterea, neoclasicismul).
Având un caracter statal, este o artă unitară, bazată pe talentul organizatoric, spiritul utilitar și simțul practic al romanilor. De la Roma pornesc principiile, soluțiile, noutățile, pentru a se extinde apoi în toate provinciile.

ColosseumArhitectura[modificare | modificare sursă]Arhitectura este dominată de construcții masive și severe: catedrale, mănăstiri, castele, fortificații, realizate mai ales din piatră, cu ziduri groase, turnuri înalte și ferestre înguste.
Principalele caracteristici ale acestor construcții sunt bolta în semicerc și forma de arc în plin centru a puținelor deschideri practicate în ziduri: ferestre, portaluri și arcade.
Bisericile cu planul în formă de cruce sunt greoaie, cu bolți, cupole și coloane rotunde. Catedralele copleșesc prin monumentalitate și măreție (fiecare clădire din Pisa - domul, baptisierul și clopotnița - are o formă constructivă simplă, iar suprafața este împodobită cu coloane din marmură albă). Cele mai renumite catedrale sunt cele din Poitiers și Arles (Franța) și din Warms (Germania).
Pe locurile înalte, greu accesibile s-au construit castele fortificate.
Influența etruscă și greacă[modificare | modificare sursă]De la etrusci, romanii au preluat:
unele principii urbanistice care strau la baza înființării și organizării orașelor (folosirea unor planuri regulate, cu străzi drepte și trotuare pentru circulație, porți monumentale de acces, sisteme de canalizare);existența camerei centrale (atrium) în planul caselor particulare;modul de construcție al templelor de cult (podium din piatră foarte înalt, amplasarea coloanelor);utilizarea arcului, sisteme de boltire.De la greci au preluat:
conceptul de piață publică (agora, care devine forum) ca centru al orașului;ordinele arhitectonice (doric, ionic și corintic);modul de construcție al templelor de cult;structura și componența teatrelor;construcția trofeelor ca monumente comemorative;utilizarea picturii, a mozaicului pentru decorarea caselor sau palatelor.
Arcul de triumf al lui TitusTehnici constructive[modificare | modificare sursă]Resurse umane[modificare | modificare sursă]La construcție își dădeau concursul:
arhitecți: proiectarea construcției;ingineri: specialiști în betoane, fundații, hidroconstrucții, sisteme de încălzire;dulgheri: realizau schelele sau părțile lemnoase ale construcțiilor;pietrari: tăierea marmurei sau a pietrei;zidari: ridicarea zidurilor din cărămidă;țiglari: acoperișuri, bolți;stucatori: realizarea decorațiilor în stuc aplicate pe pereți, tavane, bolți;instalatori: canalizări, conducte de apă;decoratori: mozaicuri, fresce.
Faimoasa statuie a lui Augustus de la Prima PortaMateriale[modificare | modificare sursă]Ca materiale se folosesc:
lemnul: grinzi, planșee, șarpante, susținere copertine la amfiteatre;piatră: fortificații, apeducte, poduri, arcuri, pilaștri;marmură: placare pereți;cărămidă: zidărie brută (ce ulterior va fi placată la interior și exterior);betonul: material a cărui utilizare a marcat o revoluție în tehnica construcțiilor deoarece asigură realizarea unor construcții mai solide și mai puțin costisitoare.
Relief pe Columna lui TraianSculptura[modificare | modificare sursă]În sculptură, subordonată arhitecturii, reprezentative sunt portalurile și capitaluile. Tematica, de inspirație biblică și cu influențe orientale, se caracterizează prin invenitivtate fabuloasă și tratare schematică a figurilor. Reliefurile romanice, comparativ cu cele antice, sunt brute, înveremenite și lipsite de frumusețea proporțiilor, dar degajă forță morală. Siluetele și grupurile par să se desprindă din masa pietrei.
Animalele, chiar cele fantastice, ocupă un l