Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-08T12:55:45+02:00
Se calculeaza ultima cifra a puterilor 
U(8^1997) se calculeaza tinand cont ca puterile lui 8 se repeta dupa 4 pasi
1997:4=499 rest 1 ⇒ U(8^1997)=U(8^1)=8
U(9^2011)=9 pt ca 2011 e nr impar 
ultima cifra a nr e U(9+8) =7 si cum nu face parte din multimea cifrelor cu care se termina un patrat perfect 
⇒ nr nu poate fi patrat perfect
Tinem cont de ultima cifra a unui patrat perfect care ∈ {0,1,4,5,6,9}

2 5 2
2014-11-08T12:57:28+02:00
Uc(8^1997) = 8  Uc(9^2011 ) = 9⇒ Uc( 8^1997 + 9^2011 ) = 7 ⇒ nu poate fi p.p.
1 5 1