1)idicati verbele din textul urmator,si analizatile:
,,Era o vreme departata,cand iubeam foarte mult povestile.Intr-o dupa-amiaza de toamna tarzie,
dupa ce dimineata scanteiase in gradina si pe acoperisuri o bruma groasa,stateam in ceardacul
casei cu mos Ilie si priveam spre padurile cu pacla deasa,unde credeam ca este tara vanatorilor
si-a povestilor.
-Si eu,daca vrei sa sti mata,am fost vanator pe acele meleaguri.Si pe urma ma venit aici,la targ,si m-am facut slujitor in ograda la Conu Alecu.Da eu am ramas vanator mare.Odata am intalnit o dihaie infricosata.Parea cal dar avea picioarele prea scurte si ii crescuse un corn drept in frunte.
-Jivina a ajuns balaur,Mos Ilie,zise zambind mama,care asculta de multa vreme.,,

2

Răspunsuri

2014-11-08T10:22:08+02:00
Era = la pers a3a nr singular timp trecut
iubeam=la pers 1 nr singular timp trecut 
scanteiasa =la pers a3a nr singular timp trecut
stateam=la pers 1 nr singular timp trecut 
priveam=la pers 1 nr singular timp trecut 
credeam =la pers 1 nr singular timp trecut 
sti =la pers a2a nr singular timp prezent 
venit=la pers 1 nr singular timp prezent 
ramas =la pers 1 nr singular timp prezent 
intalnit =la pers 1 nr singular timp trecut 

avea=la pers a3a nr singular timp trecut 
crescuse=la pers a3a nr singular timp trecut 
ajuns =la pers a3a nr singular timp prezent 
zise=la pers a3a nr singular timp trecut 
ascultta=la pers a3a nr singular timp trecut 
asta e analiza Mada , asa ai invatat tu?
Comentariul a fost şters
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-08T10:29:12+02:00
Era - PV -> vb predicativ  timp perfect simplu indicativ diateza activa persoana a 3-a numar singular
iubeam - PV -> vb predicativ timp imperfect mod indicativ diateza activa pers 1 singular
scanteiase PV -> vb pred timp mmcp mod indicativ diateza activa pers 3 nr singular
stateam - PV -> vb pred imperfect mon indicativ diateza activa pers 1 sg
priveam - PV -> vb pred imperfect mod indicativ diateza activa pers 1 sg
credeam - PV -> vb pred imperfect mor indicativ activa pers 1 sg
este tara - PN -> este - vb pred prezent mod indicativ activa pers 3 sg si tara subst comun gen feminin , nr sg caz Ac
vrei - PV - vb pred prezent activa pers a 2 a sg
sa stii - PV - vb pred ,  perfect ,  conditional optativ  persoana a 2 a sg diateza activa
am fost vanator - PN -> am fost- vb predicativ perfect compus mod indicativ diateza activa persoana 1 sg si vanator - substantiv comun gen masculin nr sg caz  Ac
am venit - PV -. vb predicativ perfect compus indicativ diateza activa persoana 1 sg
am facut - pv vb predicativ pf c indicativ activa pers 1 sg
am ramas - pv , vb pred , pf c , indicativ, activa , pers 1 sg
am intalnit - pv , vb pred , pf c , indicativ , activa , pers 1 sg
avea picioarele - PN format din avea - vb pred , prezent , indicativ , activa , pers 3 , sg  si picioarele subst comun , gen M , nr pl , caz Ac + articol hotarat " le"
ii crescuse - pv vb predicativ , pf c , indicativ activa pers 3 sg
a ajuns - pv - vb pred , prezent ,  indicativ  activa pers 3 sg
zise - pv - vb pred , perfect conditional obtativ , activa , pers a 3-a sg
asculta - pv , vb pred imperfect , indicativ , activa , pers a 3-a sg

Bafta la scris :)))

Comentariul a fost şters
cu placere
e bine asa sau scri dn raspunsul de mai sus?
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters