Răspunsuri

2014-11-08T00:19:52+02:00
Adormitoare - cuvant format prin derivare cu sufixul "oare"
nesfarsit- cuvant frumat prin derviare cu prefixul "ne"
primavara - cuvant format prin derivare cred.
departe- cuvant format prin compunere
El s-a oprit din mers . ( a ramane pe joc)
Stai sa-ti spun ce s-a intamplat la scoala. ( sa vezi , asteapta , ai rabdare)
Lui Mihai nu-i mai sta gura atunci cand este bine dispus.( a nu mai tacea , a vorbi intruna)
Baiatul ii sta mereu in cap mamei. ( a preocupa pe cineva)
Va rog ajutati-ma si pe mine la intrebarea meaaa;)) e urgentt:)
Pai ti-am raspuns
Unde?:)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-08T00:23:30+02:00
Adormitoare = formare prin derivare cu prefixul a- si sufixul -oare de la verbul dorm (cuvant de baza)

nesfarsit = formare prin derivare cu prefixul ne- de la substantivul sfarsit

primavara = format prin compunere  prin sudare - prima + vara

departe = format prin derivare cu prefixul de- de la substantivul parte (cuv. de baza)

Numai sta ca pe ghimpi. (sta= nelinistit, ingrijorat)
Stau pe ganduri daca sa-mi cumpar jocul acesta sau celalalt. (sta= nehotarare)
Voi sta pe acest scaun. (sens propriu)
Numai stau la tocmeala, o cumpar. (sta = a se targui)
1 5 1