Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-07T17:49:51+02:00
Avem de exemplu ΔABC dreptunghic cu măsura unghiului A=90*.
Cateta AB=a
Ipotenuza BC=c
Mai întâi aplicăm teorema lui Pitagora pentru a afla cealaltă catetă.
BC²=AB²+AC²
c²=a²+AC²⇒AC²=c²-a²⇒AC=c-a
Aria= \frac{a*c-a}{c} = \frac{ac-a}{c}
2 5 2
2014-11-07T17:54:29+02:00
Conform teoremei lui pitagora c₁²+c₂²=i² dupa notarile noastre rezulta ca c₁²+a²=c² de unde rezulta ca c₁=√c²-a²

aria =(c₁*c₂)/2=(√c²-a²  *  a)/2

1 5 1