Am nevoie de ajutor la 6 probleme de chimie
1) 8 gr de calciu se ard in aer .
se cere: a) cantitatea de produs format in reactie
b) volumul de oxigen folosit in reactie
2) se introduce o bara de aluminiu in 400 gr solutie sulfat de cupru cu concentratia de 16%
Determina cantitatea de metal depusa in urma reactiei si masa acestuia .
3) se descompun termic 620 gr carbonat de cupru cu 20% imp
calculeaza nr de moli si volumul de gaz format
4) 6,5 gr de zinc se introduc intr-o sol de HCL cu concentratia de 36,5%
se cere nr de moli de gaz degajat si masa solutiei de acid consumat
5) se amesteca 200gr sol de NAOH cu concentratia 15% cu o sol ce contine FECL3
determina nr de moli de precipitat format
6)500 gr de CACO3 cu 80% puritate de descompun termic
determina volumul de gaz degajat .

ma puteti ajuta va rog ???

2

Răspunsuri

2014-11-07T14:34:46+02:00
Ce clasa esti??? 
Iti trebuie astazi?
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-07T16:34:56+02:00
1. m(Ca)=8g
2Ca + O₂ = 2CaO
n(CaO)=m(Ca)/Ar(Ca)=8g/40g/mol=0,2mol; n(O₂) conform reactiei este jumate cate n(Ca), deci va fi 0,1mol
V(O₂)=Vm*n(O₂)=22,4l/mol/0,1mol=224L
2. incompleta problema... verifica
3.
CuCO₃ = CuO + CO₂
m(CuCO₃)=620g-0,2*620g=496g, dintr-un mol de carbonat se obtine un mol de bioxid de C, deci n(CuCO₃)=m/Mr=469/124=4mol=n(CO₂)
V(CO₂)c.n.=4mol*22,4l/mol=89,6L
4.


o finisez putin mai apoi ;)
doar atat am la problema 2
imposibil, sincer sa fiu problema cred ca a fost alcatuita de un ratat
probabil, se referea la faptul ca tot Al, se dizolva... doar ca atunci nu va mai merge vorba de depunere... :)