Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-07T11:09:30+02:00
Datorita numeroaselor fabrici si a uriaselor zacaminte de carbune si fier, Anglia a devenit atelierul lumii. Orasele Liverpool si Manchester au devenit cele mai mari depozite de tesaturi din lume. Datorita industrializarii a fost nevoie de noi specialisti care sa stie sa prelucreze metalele, sa coordoneze si sa repare masinile. Din acest motiv au aparut scoli tehnice, facultati de inginerie, facultati de contabilitate si economie. 
Masinile erau foarte scumpe astfel ca pentru utilarea unei fabrici, patronii au apelat la credite bancare. Sumele mari de bani investite in industrie ai fost denumite CAPITAL. Din acest motiv, sistemul feudal bazat pe munca fortata din agricultura este inlocuit cy cel capitalist care folosea munca salariata. 
O alta urmare a revolutiei industriale reprezinta dezvoltarea agriculturii. 
Tesatoriile mecanice cereau cantitati din ce in ce mai mari de plante textile si lana astfel incat micile gospodarii taranesti au fost transformate in mari ferme sau pasuni(Anglia si Australia)
Consecintele negative ale revolutiei industriale au fost reprezentate de somaj, poluare, adancirea inegalitatii sociale (oameni foarte bogati si foarte saraci). 
Muncitorii incep sa se organizeze in sindicate si folosesc diferite forme de protest cum ar fi grevele.
Cea mai importanta urmare insa a industrializarii si cea mai reprezentativa trasatura a epocii capitaliste a reprezentat-o aparitia statelor nationale.
1 5 1
2014-11-07T12:03:58+02:00
E eliminata foametea si creste productivitetea