Răspunsuri

2014-11-07T09:50:04+02:00
A)12 = 22 * 3
18 = 2 * 32
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (12, 18) = 2 * 3 = 6
b)10 = 2 * 5
25 = 52
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (10, 25) = 5
c)24 = 23 * 3
32 = 25
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (24, 32) = 23 = 8d)24 = 23 * 3
32 = 25
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (24, 32) = 23 = 8e)36 = 22 * 32
45 = 32 * 5
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (36, 45) = 32 = 9f)36 = 22 * 32
45 = 32 * 5
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (36, 45) = 32 = 9
G)72 = 23 * 32
360 = 23 * 32 * 5
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (72, 360) = 23 * 32 = 72
h)45 = 32 * 5
270 = 2 * 33 * 5
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (45, 270) = 32 * 5 = 45i)150 = 2 * 3 * 52
200 = 23 * 52
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (150, 200) = 2 * 52 = 50
j)144 = 24 * 32
600 = 23 * 3 * 52
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (144, 600) = 23 * 3 = 24
k)120 = 23 * 3 * 5
300 = 22 * 3 * 52
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (120, 300) = 22 * 3 * 5 = 60
l)240 = 24 * 3 * 5
400 = 24 * 52
Se iau toţi factorii primi comuni, la puterile cele mai mici.
cmmdc (240, 400) = 24 * 5 = 80
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-07T10:02:22+02:00
12=2^2x3                                    
18=2x3^3
cmmdc (12,18)=2x3=6
10=2x5
25=5x5
cmmdc(10,25)=5
24=2^3x3
32=2^5
cmmdc(24,32)=2^3=8
18=2x3^2
81=3^4
cmmdc(18,81)=3^2=9
36=2^2x3^2
45=3^2x5
cmmmd(36,45)=3^2=9
48=2^4x3
72=2^3x3^2
cmmdc(48,72)=2^3=8
72=2^3x3^2
360=2^3x3^2x5
cmmdc(72,360)=2^3x3^2=8x9=72
45=3^2x5
270=2^2x7x5
cmmmdc(45,270)=5
150=5^2x3x2
200=2^3x5^2
cmmdc(150,200)=5^2=25
144=2^4x3^2
600=2^3x5^2x3
cmmdc(144,600)=2^3x3=8x3=24
120=2^3x5x3
300=5^2x2^2x3
cmmdc(120,300)=2^2x5=4x5=20
240=2^4x5x3
400=5^2x2^4
cmmdc(240,400)=2^4x5=16x5=80
Ce este asta ^???
ridicarea la putere
aha mss ... :***
de ex: 3^2->3 la puterea a doua