'Chiar si atunci cand scriu stihuri originale nu fac decat sa talmacesc . Asa gasesc ca e cu cale . Numai astfel stihul are un temei sa se-mplineasca si sa fie floare . Traduc intotdeauna. Traduc in limba romaneasca un cantec pe care inima mea mi-l spine inganat suav , in limba ei .' ( Lucian Blaga-Stibuitorul ) 1)Identificati derivatele si compusele de mai sus si expliacati cum s-au format . 2) Aratati ce parte de vorbire este cuvantul suav in textul dat . Construiti o propozitie in care sa fie o alta parte de vorbire, Identificati-o . 3) Indicati patru sensuri ale cuvantului polisemantic a ingheta si construiti enunturi cu ele.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-06T23:05:02+02:00
1) numai-compunere parataxa. Astfel-compunere parataxa. Implineasca-prin derivare cu sufixul "-easca" si prefixul "im" de la cuv.baza "plin" Intotdeauna-compunere. Romaneasca-prin derivare cu. sufixul "easca" de la cuv.baza "roman" 2) suav este in text adverb. Ghiocelul este suav -aici este adjectiv. 3) a ingheta- El ingheata de frig. El ingheata de frica. Ea minte de ingheata apele. Din cauza neplatii banca a inghetat toate conturile(a blocat contul)
8 4 8
2014-11-06T23:09:08+02:00
A talmaci + -esc =derivare; astfel=compunere;  implini + -easca= derivare;  intotdeauna= compunere;  roman+ -easca= derivat .                                        Suav= adjectiv.  Suavul este mereu apreciat. (substantiv)                              Am inghetat de frig.                                                                                        La auzul numelui, am inghetat de frica.                                                          Minte de ingheata apele.
Mariavisan nu vreau sa te supar dar talmacesc nu e derivat e verb la prezent
Si suav in text e adverb (pune intrebarea cum?) de cand adjectivul sta pe langa verb? Hmmmm..
adevarat...