Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-06T22:07:03+02:00
Întreaga existenţă se rezumă la capacitatea de a comunica. Încă de la începutul vieţii ni se comunică care sunt regulile esenţiale după care trebuie să ne ghidăm, iar noi mai departe trebuie să ne asigurăm integrarea într-o societate comunicând cine suntem şi ce anume ne dorim. Comunicarea reprezintă fundamentul dezvoltării personalităţii fiecărui individ, dezvoltării organizaţiilor, fundamentul realizării unor relaţii între indivizi, şi între indivizi şi organizaţii. Comunicarea ajută la dezvoltarea societăţii.
2 4 2
2014-11-06T22:07:42+02:00
Comunicarea a devenit în prezent o componentă majoră a tuturor domeniilor de cunoaştere, implicit a domeniului tehnic, aceasta datorită creşterii considerabile a rolului informaţiei în societatea contemporană. Termenul de „comunicare” provine de la latinescul „comunicare” care însemn a face ceva împreună. În antropologia clasică, termenul de comunicare se folosea pentru a desemna toate tipurile de schimburi care se realizau în cadrul societăţii umane. În prezent noţiunea de comunicare se referă la schimburile de informaţiiCe înseamnă şi, mai ales, ce importanţă are pentru mine?În nici una dintre situaţiile din viaţa mea, nu mă pot descurca fără comunicare : e vorba de dobândirea unor experienţe comune (ce presupune un dialog), sau transmiterea unor informaţii culturale, sau… şi lista are atâtea exemple.  Comunicarea semnifică mult mai mult decât schimbul şi răspândirea de informaţii. Comunicarea creează şi menţine societatea.Arta de a comunica nu este un proces natural ori o abilitate cu care ne năştem. Noi învăţăm sa comunicam. De aceea trebuie să studiem ce învăţam ca să putem folosi cunoştinţele noastre mai eficient. Orice comunicare implică creaţie şi schimb de înţelesuri. Aceste înţelesuri sunt reprezentate prin “semne” şi “coduri”. Se pare că oamenii au o adevărată nevoie să “citească” înţelesul tuturor acţiunilor umane. Observarea şi înţelegerea acestui proces poate să ne facă să fim mai conştienţi referitor la ce se întâmplă când comunicam.