Răspunsuri

2014-11-06T20:22:13+02:00
INDICATIV PREZENT
 imperfect vedeam
Perfect compus am vazut
Perfect simplu   Vazui
Mai mult ca perfectul   Vazusei
VIITOR VOI vedea
popular am sa vad
CONJUNCTIV  prezent sa vad
perfect sa fi vazut
Conditional- OPTATIV prezent as vedea
perfect as fi vazut
IMPERATIV VEZI!?
Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-06T20:25:15+02:00
A canta. Mod indicativ.timp imperfect: eu cantam tu cantai el/ea cantau noi cantam voi cantati ei/ele cantau. Timp Perfect compus: am cantat ai cantat au cantat am cantat ati cantat au cantat.Perfect simplu: eu cantai tu cantasi el ea cantase noi cantasem voi cantaseti ei ele cantase. Mai mult ca perfect: eu cantaseram tu cantaserai el ea cantasera noi cantaseram voi cantaserati ei ele cantasera. Mod conjunctiv: sa fi cantat ; conditional optativ: as canta ai canta ar canta am canta ati canta au canta; sau as fi cantat ai fi cantat etc. Imperativ : Cant! Canta! Canta! Cantam!cantati! Canta! Infinitiv: a canta ; poate canta. supin: de cantat. Participiu: cantat. Gerunziu : cantand
Si viitor simplu : voi canta vei cantea va canta vom canta veti canta vor canta. Si viitor popular : o sa cant, o sa canti,o sa cante,o sa cantam,o sa cantati, o sa cante