Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-11-06T20:09:43+02:00
Dmitri sostakovici, compozitor rus al secolului XX s-a nascut la 5 septembrie  1906, la Sankt-Petersburg într-o familie de mari admiratori ai muzicii. La vârsta de noua ani a primit cele dintâi lectii de pian de la mama sa, (care înainte de casatorie urmase Conservatorul din Petersburg), iar apoi cu I. Glassev, sub îndrumarea caruia începe sa compuna. La vârsta de 13 ani, pe perioada studiilor de  la Conservatorul din Petersburg, se va bucura de îndrumarea marilor maestrii L. Nicolaev (pian), N. Sokolov (contrapunct si fuga) si M. Steinberg si Glazunov (compozitie, orchestratie, forme). În timpul studiilor scrie primele lucrari, printre care Dansuri fantastice pentru pian (1922) si mai ales Simfonia I (1925), o lucrare remarcabila, de anvergura, plina de vitalitate care începând din 1926, când a avut loc premiera se bucura de o apreciere deosebita, fiind cântata regulat, ramânând în repertoriu pâna în prezent. Dupa terminarea studiilor la Conservatorul din Petersburg, îsi începe activitatea pedagogica, pe care o va continua de-a lungul întregii sale vieti, mai întâi ca profesor de instrumentatie (1937) si de compozitie (1939), la aceelasi conservator, iar apoi va preda la Moscova  unde se muta începând cu anul 1943. Continuându-si importanta activitate creatoare, sostakovici a lasat în urma o opera monumentala (147 opusuri), devenind unul din cei mai de seama compozitori rus 333j922d i. A fost Presedinte al Uniunii Compozitorilor din U.R.S.S., membru al Academiei Regale de Muzica din Suedia si a fost distins cu numeroase titluri pentru meritele sale, printre care cel de Artist al poporului. A murit la Moscova, la 9 august 1975, lasându-ne noua drept mostenire, minunata sa creatie, exprimata prin intermediul sunetelor, în care reuseste sa redea un bogat continut de viata. Pianist  remarcabil, sostakovici a aparut multa vreme ca interpret al propriilor lui compozitii, dar activitatea sa principala o constituie creatia. A abordat toate genurile muzicale, de la miniatura vocala si instrumentala, la opere si lucrari vocal simfonice, de la muzica de camera la simfonii, de la muzica de scena la muzica de film, toate realizate prin propria sa conceptie si viziune.
2 5 2
2014-11-06T20:59:55+02:00
Dmitri Dimitrievici Șostacovici (în rusă Дмитрий Дмитриевич Шостакович; n. 25 septembrie 1906 – d. 9 august 1975) a fost un compozitor, pianist și profesor rus, considerat unul dintre cei mai importanți compozitori ai secolului al XX-lea.Șostakovici a devenit celebru în Uniunea Sovietică, unde s-a aflat inițial sub protecția lui Mihail Tuhacevski, dar mai târziu a avut o relație dificilă și complexă cu guvernul. Totuși a primit numeroase distincții și premii de stat și a servit în Sovietul Suprem al Rusiei (1947-1962) și al Uniunii Sovietice (din 1962 până la moartea sa). În 1960 a devenit membru al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice.După ce o perioadă a fost influențat de Serghei Prokofiev și Igor Stravinski, Șostakovici și-a dezvoltat un stil hibrid, care poate fi observat în Lady Macbeth din Districtul Mtsensk (1934). Această lucrare prezintă o varietate de stiluri, inclusiv stilul neoclasic al lui Stravinski și postromantismul lui Gustav Mahler. Contrastele ascuțite și elemente ale grotescului caracterizează mare parte din muzica sa.[1]Șostakovici a compus lucrări în numeroase genuri. Cele mai importante lucrări ale sale sunt cele 15 simfonii, 15 cvartete de coarde, 6 concerte, lucrări de cameră și lucrări pentru pian solo. În afară de lucrările clasice, Șostakovici a compus și muzica pentru numeroase filme sovietice.



1 5 1