Răspunsuri

2014-03-04T22:25:30+02:00
Indicativ: prezent-mananc, imlerfect-mancam, perf-compus -am mancat, perf. simplu-mancai, mai mult ca perf.-mancasem. Conjunctiv: prezent-sa mananc, perfect-sa fi mancat. Cond. optativ: prezent- as manca, perfect-as fi mancat. Viitor: voi lucra.
153 3 153
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-04T22:31:41+02:00
1) moduri predicative:MOD INDICATIV
-timp prezent: eu mananc,tu mananci ,el/ea mananca,noi mancam,voi mancati ,ei/ele mananca
-timp perfect-simplu: eu mancai,tu mancasi,el/ea manca,noi mancaram,voi mancarati,ei/ele mancara
-timp perfect-compus: eu am mancat tu ai mancat,el/ea a mancat,noi am mancat,voi ati mancat,ei/ele au mancat.
-timp imperfect: eu mancam,tu mancai,el/ea manca,noi mancam,voi mancati,ei /ele mancau
-timp mai mult ca perfect: eu mancasem,tu mancasesi,el/ea mancase,noi mancaseram,voi mancaserati,ei/ele mancasera
-timp viitor: eu voi manca,tu vei manca,el/ea va manca,noi vom manca,voi veti manca,ei/ele vor manca

MOD CONJUNCTIV
-timp prezent: eu sa mananc,tu sa mananci,el/ea sa manance,noi sa mancam,voi sa mancati,ei/ele sa manance
-timp perfect: eu sa fi mancat,tu sa fi mancat,el/ea sa fi mancat,noi sa fi mancat,voi sa fi mancat,ei/ele sa fi mancat

MOD CONDITIONAL-OPTATIV:
-timp prezent: eu as manca,tu ai manca,el/ea ar manca,noi am manca,voi ati manca,ei/ele ar manca
-timp perfect: eu as fi mancat,tu ai fi mancat,el/ea ar fi mancat,noi am fi mancat,voi ati fi mancat,ei/ele ar fi mancat

MOD IMPERATIV
are doar 2 forme:
-pentru pers. a 2-a singular : Mananca!
-pentru pers. a 2-a plural:Mancati!

2) moduri nepredicative:

MOD PARTICIPIU : mancat(depinde de verb.trebuie sa se termine forma de participiu in s sau t)
MOD GERUNZIU: mancand ( forma de gerunziu sa se termine in : and sau ind)

MOD INFINITIV: a manca( forma de dictionar)
MOD SUPIN: de mancat,pentru mancat,la mancat( prepozitie+ forma de participiu)
316 4 316